ZAPYTANIE OFERTOWE
ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT:
1. Informacje
o Zamawiającym.
Powiatowy
Inspektorat Weterynarii w Piotrkowie Tryb., ul. Rzemieślnicza 26, 97-300
Piotrków Tryb., Tel.
44 646 44 04, E-mail: piotrkowtr.miw@wetgiw.gov.pl,
NIP: 771-23-06-035, REGON: 590653363
2.
Tryb udzielenia zamówienia.
2.1. Zamówienie zostanie
zrealizowane bez zastosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo
zamówień publicznych (Dz.U.2023.1605 t.j.)
2.2. Zamawiający zaprasza do
składania ofert i zastrzega sobie prawo do odpowiedzi tylko na wybraną ofertę,
a także rezygnacji z zamówienia bez podania przyczyny.
3.
Opis zamówienia.
Przedmiotem
zamówienia jest opracowanie
Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego wraz z procedurą ewakuacji osób z niepełnosprawnością dla Powiatowego Inspektoratu
Weterynarii w Piotrkowie Trybunalskim przy ul. Rzemieślniczej 26.
Instrukcja powinna
zostać wykonana na podstawie Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i
Administracji z dnia 7 czerwca 2010 roku w sprawie ochrony przeciwpożarowej
budynków, innych budynków budowlanych i terenów (Dz.U. 2023.822 t.j.) i
określać w szczególności:
1) warunki ochrony przeciwpożarowej,
wynikające z przeznaczenia, sposobu użytkowania, prowadzonego procesu
technologicznego, magazynowania (składowania) i warunków technicznych obiektu,
w tym zagrożenia wybuchem;
2) określenie wyposażenia w wymagane
urządzenia przeciwpożarowe i gaśnice oraz sposoby poddawania ich przeglądom
technicznym i czynnościom konserwacyjnym;
3) sposoby postępowania na wypadek pożaru
i innego zagrożenia;
4) sposoby zabezpieczenia prac
niebezpiecznych pod względem pożarowym, jeśli takie prace są przewidywane;
5) warunki i organizację ewakuacji ludzi
oraz praktyczne sposoby ich sprawdzania;
6) sposoby zapoznania użytkowników
obiektu, w tym zatrudnionych pracowników, z przepisami przeciwpożarowymi oraz
treścią przedmiotowej instrukcji;
7) zadania i obwiązki w zakresie ochrony
przeciwpożarowej dla osób będących ich stałymi użytkownikami;
8) plany obiektów, obejmujące także ich
usytuowanie, oraz terenu przyległego, z uwzględnieniem graficznych danych
dotyczących w szczególności:
a) powierzchni, wysokości i liczby kondygnacji budynku,
b) odległości od obiektów sąsiadujących,
c) parametrów pożarowych występujących substancji palnych,
d) występującej gęstości obciążenia ogniowego w strefie pożarowej lub w
strefach pożarowych,
e) kategorii zagrożenia ludzi, przewidywanej liczby osób na każdej
kondygnacji i w poszczególnych pomieszczeniach,
f) lokalizacji pomieszczeń i przestrzeni zewnętrznych zaklasyfikowanych
jako strefy zagrożenia wybuchem,
g) podziału obiektu na strefy pożarowe,
h) warunków ewakuacji, ze wskazaniem kierunków i wyjść ewakuacyjnych,
i) miejsc usytuowania urządzeń przeciwpożarowych i gaśnic, kurków głównych
instalacji gazowej, materiałów niebezpiecznych pożarowo oraz miejsc usytuowania
elementów sterujących urządzeniami przeciwpożarowymi,
j) wskazania dojść do dźwigów dla ekip ratowniczych,
k) hydrantów zewnętrznych oraz innych źródeł wody do celów
przeciwpożarowych,
l) dróg pożarowych i innych dróg dojazdowych, z zaznaczeniem wjazdów na
teren ogrodzony,
9) wskazanie osób lub podmiotów
opracowujących instrukcję.
Zakres prac powinien uwzględnić:
1) budynek główny Inspektoratu, który
składa się z 3 kondygnacji i piwnicy, w tym:
- pomieszczenia biurowe,
- pomieszczenia socjalne,
- pomieszczania laboratorium ZHW,
- klatka schodowa,
2) budynek gospodarczy parterowy
Inspektoratu, w tym:
- garaże,
- magazyn,
- pomieszczenia gospodarcze.
Plany ewakuacji należy wykonać dla każdego
budynku, o którym mowa w ust. 3, z wyodrębnieniem danej kondygnacji, w celu
powieszenia w budynku. Plan ewakuacji należy przekazać w formie papierowej, w
jednym egzemplarzu, w kolorowym wydruku, w wybranym przez zamawiającego
formacie z zakresu od A4 do A2.
Instrukcję bezpieczeństwa pożarowego
należy wykonać dla każdego budynku, o którym mowa w ust. 3, w dwóch
egzemplarzach, w formie papierowej, w postaci książkowej, w kolorowym wydruku.
Całość opracowanej dokumentacji
stanowiącej przedmiot umowy, należy przekazać w postaci elektronicznej.
Przekazanie przedmiotu umowy nastąpi na
podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego. W przypadku uwag lub zastrzeżeń do
wykonanej dokumentacji, zamawiający przekaże je wykonawcy na piśmie,
wyznaczając termin na ich usuniecie lub wprowadzenie wymaganych zmian lub
uzupełnień. Po usunięciu wad lub dokonaniu niezbędnych zmian i uzupełnień,
wykonana usługa podlegać będzie ponownej weryfikacji.
4.
Termin realizacji zamówienia
· Termin realizacji
: do 30.09.2024 r.
·
Zakończeniem zadania będzie dzień, w którym obie strony podpiszą końcowy
protokół odbioru przedmiotu zamówienia.
·
Płatność nastąpi w terminie 30 dni od daty dostarczenia Zamawiającemu
prawidłowo wystawionej faktury przelewem, na konto wskazane przez Wykonawcę.
5.
Sposób obliczenia ceny oferty
5.1.
Wykonawca zobowiązany jest w Formularzu ofertowym przedstawić cenę oferty dla
całego zakresu prac, stanowiącego przedmiot zamówienia – należy podać cenę
oferty brutto za realizację całego przedmiotu zamówienia oraz wskazać stawkę
podatku VAT.
5.2.
Ceną oferty służącą do porównania ofert jest wartość brutto ( z VAT ) całego
zamówienia. Wykonawca określa cenę oferty w oparciu o własne kalkulacje cenowe.
5.3.
Cenę oferty stanowić będzie wartość brutto wpisana na formularzu ofertowym za
całość przedmiotu zamówienia i jest to cena ryczałtowa. W przypadku, gdy ilość
prac wykonanych wykraczać będzie poza planowany zakres prac zawarty w opisie
przedmiotu zamówienia, Wykonawcy nie przysługują jakiekolwiek świadczenia dodatkowe.
5.4.
Podana w ofercie cena musi uwzględniać wszystkie wymagania Zamawiającego
określone w niniejszym postępowaniu oraz obejmować wszelkie koszty, jakie
poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami
realizacji przedmiotu zamówienia.
5.5.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najniższą ceną (brutto),
obejmującą realizację całości zamówienia.
6.
Warunki
udziału w postępowaniu:
6.1.
W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy:
a)
posiadają
uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
b)
dysponują
osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, a w przypadku powierzenia wykonania
zamówienia podwykonawcom uzyska zgodę Zamawiającego wyrażoną na piśmie;
c)
posiadają
niezbędne doświadczenie i potencjał techniczny pozwalający na realizację
zamówienia;
d)
nie
są powiązani z Zamawiającym kapitałowo lub osobowo.
6.2. Wykonawca przystępując do udziału w postępowaniu składa ofertę na
formularzu ofertowym, którego
wzór stanowi załącznik
nr 2
do Zapytania ofertowego, wraz z wymaganymi przez Zamawiającego dokumentami potwierdzającymi
spełnienie
warunków udziału
w postępowaniu.
Złożenie oferty
jest jednoznaczne z akceptacją
wszystkich postanowień
zawartych w Zapytaniu ofertowym.
6.3. Zamawiający dostarczy
Wykonawcy niezbędne informacje w zakresie charakterystyki budynku.
6.4 Wykonawca może dokonać wizji lokalnej po
uprzednim powiadomieniu zamawiającego.
7.1. Obowiązuje pisemna forma porozumiewania się
Zamawiającego z Wykonawcami (korespondencyjnie lub pocztą elektroniczną).
7.2. Osobą uprawnioną z ramienia Zamawiającego do
porozumiewania się
z Wykonawcami jest Agnieszka Stanikowska, e-mail: agnieszka.stanikowska@piwpiotrkow.pl, tel. 44 646 44 04 wew. 22.
7.3. Wykonawca może zwrócić się pisemnie do
Zamawiającego o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego. Zamawiający udzieli
wyjaśnień niezwłocznie. Zamawiający jednocześnie przekazuje pocztą
elektroniczną treść wyjaśnienia wszystkim Wykonawcom, którym doręczono
Zapytanie ofertowe, bez ujawnienia źródła zapytania.
7.4 Wykonawca
może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie więcej niż jednej oferty spowoduje
odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez wykonawcę
8.
Wymagania dotyczące wadium
Wadium
nie jest wymagane.
9.
Zabezpieczenie należytego wykonania
umowy
Zabezpieczenie
należytego wykonania umowy nie jest wymagane.
10. Termin
związania ofertą
10.1.
Składający ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni licząc od upływu
terminu składania ofert.
10.2.
Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania
ofert.
11. Opis
sposobu przygotowania ofert
11.1.
Oferta musi być sporządzona z zachowaniem formy pisemnej lub przesłana w formie
elektronicznej jako skan podpisanych przez Wykonawcę dokumentów oferty.
11.2.
Oferta wraz ze stanowiącymi jej integralną część załącznikami powinna być
sporządzona przez Wykonawcę według treści postanowień niniejszego postępowania
w trybie zapytania ofertowego.
11.3.
W celu przeprowadzenia oceny ofert w niniejszym postępowaniu oferta
powinna zawierać:
1) wypełniony Formularz ofertowy
sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 1,
zawierający w szczególności: wskazanie oferowanego przedmiotu zamówienia,
łączną cenę ofertową brutto, zobowiązanie dotyczące terminu realizacji
zamówienia, okresu rękojmi i warunków płatności, oświadczenie o okresie
związania ofertą oraz o akceptacji wszystkich postanowień zapytania ofertowego
i wzoru umowy bez zastrzeżeń, a także informację którą część zamówienia
wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy (jeśli dotyczy);
2) Oświadczenie
potwierdzające posiadanie odpowiednich uprawnień i kwalifikacji – załącznik
nr 2;
2) podpisana
klauzula informacyjna RODO – załącznik nr 3;
4) OŚWIADCZENIE O NIEPODLEGANIU WYKLUCZENIU O KTÓRYM
MOWA w art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
służących ochronie bezpieczeństwa narodowego – załącznik nr 4,
5) pełnomocnictwo (jeśli oferta
podpisana jest przez pełnomocnika).
12. Termin
i miejsce składania ofert
12.1.
Miejsce składania ofert : Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Piotrkowie Tryb.,
ul. Rzemieślnicza 26, 97-300 Piotrków Tryb., sekretariat.
12.2.
Termin składania ofert : 29.07.2024 r., godzina 14.00
(za termin złożenia oferty przyjmuje się datę
i godzinę wpływu oferty na dziennik podawczy do Zamawiającego).
12.3. Ofertę należy złożyć :
a) w formie pisemnej, w zaklejonej
kopercie. Na kopercie powinna znajdować się nazwa i adres Wykonawcy, a koperta
powinna być zaadresowana w sposób następujący: Opracowanie Instrukcji
Bezpieczeństwa Pożarowego dla Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Piotrkowie
Trybunalskim przy ul. Rzemieślniczej 26. nazwa i adres firmy Oferenta/Wykonawcy
do korespondencji
lub
b) w formie elektronicznej (skan
oferty wraz z podpisami Wykonawcy) należy przesłać na adres e-mail
Zamawiającego : piotrkowtr.miw@wetgiw.gov.pl
Oferta winna być złożona nie
później niż do dnia 29.07.2024 r. do godz. 14:00.
13. Pozostałe
informacje.
13.1. Zamawiający
odrzuca ofertę jeżeli:
1) wykonawca, który złożył ofertę, zostanie
wykluczony z postępowania;
2) oferta została złożona po upływie terminu
wyznaczonego na składanie ofert,
3) jej treść nie odpowiada treści zapytania
ofertowego;
4) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji
w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
6) wykonawca w terminie wskazanym przez
zamawiającego nie wyjaśnił wątpliwości bądź niejasności lub nie uzupełnił
braków formalnych;
7) jest nieważna na podstawie powszechnie
obowiązujących przepisów prawa;
8) z innych uzasadnionych przyczyn, w szczególności
gdy wykonawca podał nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd dane, co mogło mieć
wpływ na wynik postępowania.
15.2. Zamawiający
informuje, że:
§ niniejsze
zapytanie nie stanowi oferty w myśl art. 66 Kodeksu Cywilnego, jak również nie
jest ogłoszeniem w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych,
§ niniejsze
zapytanie nie jest postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w
rozumieniu przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, oraz nie kształtuje
zobowiązania Zamawiającego do przyjęcia którejkolwiek z ofert. Zamawiający
zastrzega sobie prawo do unieważnienia zapytania ofertowego bez podania
przyczyny oraz bez wyboru którejkolwiek ze złożonych ofert, na każdym etapie
postępowania.
§ Zamawiający
zastrzega sobie prawo do negocjacji warunków zamówienia oraz ceny za jego
wykonanie,
13.2. O
wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi wykonawców za pośrednictwem
poczty elektronicznej.
13.3. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została
wybrana, uchyla się od zawarcia umowy Zamawiający wybiera ofertę
najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert